Kurs mnemotechnik z elementami gimnastyki mózgu
Obecnie najpopularniejszą metodą rozwijania potencjału umysłu są mnemotechniki wywodzące się ze starożytnej Grecji, gdzie były wykorzystywane przez Radę Starszych. To właśnie w starożytności odkryto podstawowe czynniki wspomagające pamięć: wyobraźnię i skojarzenia.
Albert Einstein twierdził, że wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza. W obecnych czasach niestety robi się prawie wszytko, nawet z dość dużą skutecznością, aby zahamować rozwój wyobraźni, a tym samym umysłowy potencjał człowieka.
Mnemotechniki to rewelacyjna, ale przede wszystkim skuteczna metoda nauki, polegająca na aktywacji obu półkul mózgowych. Mnemotechniki wiążą się z podnoszeniem możliwości twórczych, kreatywności, ponadto wspomagają zdolności asocjacyjne. Znajdują zastosowanie przy nauce wielu przedmiotów tj.: języki obce, język polski, historia, chemia, geografia, fizyka, przyroda etc. Dzięki nim Twoje dziecko uruchomi uśpiony do tej pory potencjał swojego umysłu, co przełoży się bezpośrednio na osiągnięcia w nauce i poszerzenie własnych możliwości. Od tej pory przyswajanie nowej wiedzy stanie się czystą przyjemnością.
Natomiast gimnastyka mózgu to ćwiczenia ruchowe oparte na kinezjologii edukacyjnej, które pobudzają wytwarzanie neurotrofin - naturalnych substancji stymulujących wzrost komórek nerwowych. Obecnie kinezjologia edukacyjna uznawana jest za metodę wspierającą m.in. proces uczenia się, wzrost inteligencji, pamięć. W 1994 roku Narodowa Fundacja Uczenia w USA zatwierdziła program Kinezjologii Edukacyjnej jako jedną z czołowych technologii dla „uczącego się społeczeństwa XXI wieku”.
Dzieci i młodzież z natury chętniej angażują się w czynności, które sprawiają im radość i w takie, w których mogą się wykazać. Dlatego kurs szybkiego zapamiętywania jest skonstruowany w sposób przyjemny, wciągający i przede wszystkim motywujący do działania. Dzięki stosowaniu mnemotechnik uczniowie szybko przekonają się z jaką łatwością zapamiętują nowe informacje, a co najważniejsze nauka zaczyna być rozrywką i radością, a nie żmudnym obowiązkiem.
Przecież to jest oczywiste, że lepiej mądrze zainwestować swój czas i zapamiętywać więcej materiału na dłużej, niż ślęczeć nad książkami, a później tłumaczyć się i być zawiedzionym samym sobą… Od dziś nauka stanie się banalnie prosta. Mnemotechniki to narzędzie służące do zapanowania nad swoim potencjałem umysłowym, to swoiste prawo jazdy na autostradzie informacji i wiedzy.
Bardzo ważnym atutem stosowania mnemotechnik jest nabywanie nowych informacji w taki sposób, że przechowywane są w magazynie pamięci znacznie dłużej, niż w przypadku tradycyjnych metod nauki i wydobywane z dużą swobodą. W praktyce oznacza to nieustanny rozwój i poszerzanie horyzontów myślowych.
Inwestycja w rozwój to jedna z najmądrzejszych inwestycji.
Informacje o kursie:
- czas trwania: 30 godzin dydaktycznych – 2, 3 lub 4 godziny w tygodniu (do uzgodnienia z grupą),
- treści kształcenia: metody szybkiego zapamiętywania dat, klasyfikacji, materiału chronologicznego (np.: klasyfikacji od największego, od najstarszego, ciągów cyfr, wielkości państw etc.,) pierwiastków chemicznych i ich wartościowości, wzorów chemicznych i fizycznych, numerów telefonów, słówek z języków obcych, mapy myśli,
- a to wszystko okraszone niezwykle skuteczną gimnastyką mózgu, wpływającą na synchronizację półkul mózgowych,
- Opracowanie materiałów dr Dorota Ackermann-Szulgit- neuropsycholog, psycholog społeczny.
Grupa docelowa
Kurs przeznacozny jest dla szerokiego grona odbiorców, regularnie uczących się nowych rzeczy jak np. uczniowie czy studenci. Równie często z umiejętności szybkiej nauki korzystają osoby aktywne zawodowo, które na codzień pracują w dynamicznym środowisku (nowa wiedza, zmiany prawne, medycyna, zarządzanie). Trening pamięci i umiejętności poznawczych jest bardzo istotny dla osób starszych, dlatego zapraszamy również seniorów.
Korzyści płynące z uczestnictwa w kursie:
- osiągnięcie lepszych wyników w nauce,
- 6-8 krotna redukcja czasu przeznaczonego na naukę,
- 4-5 krotnie większa ilość zapamiętanych informacji w tym samym czasie, co metodami tradycyjnymi,
- podniesienie poziomu kreatywności,
- nabycie podstaw logicznego wnioskowania,
- rozwój abstrakcyjnego myślenia,
- usprawnienie percepcji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej,
- wspomaganie pozytywnego nastawienie i równowagi emocjonalnej,
- opanowanie około 1200 słów z wybranego języka obcego w zaledwie 3 miesiące,
- łatwe zapamiętanie trudnych wzorów fizycznych i chemicznych,
- opanowanie dowolnego ciągu materiału od 1 do tylu ile podpowie wyobraźnia,
- opanowanie kreatywnej formy notatek – map myśli,
- integracja pracy ciała i umysłu,
- a przede wszystkim czysta frajda z nauki!
Zapraszam
dr Dorota Ackermann-Szulgit